maandag 27 december 2010

Super Mario All Stars 25th Anniversary Review

Review: Super Mario-All Stars

Geschreven door: Gtaboy107

De Super Mario Bros serie is 25 jaar geworden! Nintendo laat ons genieten door Super Mario All-Stars 25th Anniversary Edition uit te brengen. Nintendo-fans kunnen hun geluk niet op. Maar kennen we Super Mario All-Stars al niet? Dat klopt, want de game is al eens uitgebracht voor de SNES. Is het wel het kopen waard, of zoekt Nintendo naar het geld?

Het begint allemaal met de luxe doos die je krijgt als je dit spel koopt. Daarin zit de game natuurlijk, maar ook een boekje met allemaal tekeningen van de vader achter Mario, Shigeru Miyamoto, waar je de schetsen kan zien van de games. Het probleem van die schetsen is dat Nintendo lui genoeg is geweest om het niet te vertalen. De schetsen zijn natuurlijk in het Japans, maar ik kan het niet lezen. Ook staan er reacties van hem bij, wat hij van de games vond. Het heeft 32 pagina's en Nintendo zegt op de achterkant van de doos: Leer alles over het ontstaan en de ontwikkeling van Super Mario. Ik heb er niets van gezien. Ook komt er nog een soundtrack cd bij, die tegenvalt. De muziek ken je, en er zitten wat sound effects tussen. Maar het gaat natuurlijk om de game. Zal dat wel slagen..?

Ik ben een grote Nintendo-fan, wat ik niet onder stoelen of banken steek. Dus ik moest de game hebben, al is het maar omdat ik -helaas- geen NES heb. Je kunt het spel spelen met de WiiMote, de Gamecube Controller of de traditionele controller. Ik koos de Gamecube controller, aangezien de WiiMote zeer irritant is in dit spel en omdat ik liever de oude games met een ouderwetse controller speel. Je kunt kiezen uit 4 spellen: Super Mario Bros., Super Mario Bros.: The Lost Levels, Super Mario Bros. 2 en Super Mario Bros. 3. The Lost Levels is nooit uitgebracht buiten Japan, dus dat is zeker een goed spel. Het is zeer moeilijk, maar de game werd ook uitgebracht voor de gamers die wel van een uitdaging houden. En dat is goed, aangezien ik wel zo'n gamer ben. Het speelt zeer fijn, en deel 2 en 3 zijn nog steeds leuk en goed gemaakt om te spelen. Alles is in zijn oude vorm gebleven, zodat de nostalgie er is. Mario Bros. 2 en Mario Bros. 3 spelen naar mijn mening altijd nog fijn. Hoe de games apart zijn hoef ik niet te zeggen, daar zijn genoeg aparte reviews over.

Conclusie:

Het spel is simpelweg uitmelken van de bekendste Nintendo-personage die er is. Als je de 4 games nog nooit hebt gespeeld, kun je hem gerust kopen. Maar als je ze wel hebt gespeeld, of de SNES versie hebt, laat hem lekker in de winkels liggen, want hiermee maak je jezelf niet blij.

+Oude versies van Mario op 1 disk.
+Mooie verpakking
+Alles is gebleven zoals het is.