zaterdag 23 oktober 2010

Wii Sports Resort

Wii Sports Resort Review door Gtaboy107

Wii Sports Resort, de opvolger van het spelletje Wii Sports, die iedereen bij aankoop van de Wii kreeg. Er zijn nu 12 sporten in de game, en je krijgt er nog een Wii MotionPlus bij. Is het dan beter geworden dan Wii Sports?

Nu denk je misschien, wat is een Wii MotionPlus? Nou, dat is een accessoire voor je Wii Remote om je bewegingen nog beter te kunnen verwerken! Je stopt het in de opening waar de Nunchuck ook in moet. Je krijgt er ook een groter hoesje bij, want de MotionPlus moet er wel in passen. Het werkt zeer precies, en meestal worden je bewegingen goed verwerkt. Hier zit gelijk ook een probleem in, want je moet elke keer voordat je een spelletje gaat doen de MotionPlus kalibreren. Je moet je Wii Mote dus op een plek leggen waar hij niet beweegt, zodat de Wii het precies kan opnemen. Het is zeer irritant om steeds te moeten wachten voordat je kunt beginnen.

Laten we nu maar eens beginnen over het spel zelf. Wii Sports Resort speelt zich af op Wuhu Island. Je hebt dus 12 onderdelen, en dat zijn: Basketbal, Zwaardvechten, Wakeboarden, Frisbee, Boogschieten, Tafeltennis, Golf, Bowlen, Power Cruising, Kanovaren, Fietsen en Vliegen. Als je het spel opstart, krijg je eerst nog een 3-minuut durende informatiespot over de MotionPlus. Je kunt het niet overslaan, en dat is ook een minpunt. Als het afgelopen is, merk je dat je in een vliegtuig zit, en dat je gaat Sky Diven! Blijkbaar zijn al je Mii-vrienden van de partij, want je moet zoveel mogelijk vrienden tegen je aan ''plakken'', en dan een goede foto maken. Voor die foto's krijg je punten. Nadat je geland bent, kun je aan de slag gaan met de 12 sporten. Niet alles is in het begin al beschikbaar, soms moet je eerst een potje spelen voordat je het beschikbaar kunt krijgen. Je kunt ook bij de meeste sporten het met 1 Wii Remote doen, maar niet met Kanovaren, daar zul je dan 2 Wii-Remotes voor moeten hebben, want je kunt moeilijk 1 Wii-Mote delen voor 2 spelers tegelijk. Ik heb geen enkele keer genoten van het fietsen, want je moet steeds opletten dat je niet te hard gaat, want je hebt 3 hartjes, en je gaat zo door die 3 hartjes heen. Heb je dat gedaan, moet je Mii zich eerst weer opladen voordat je weer een harde sprint kunt inzetten. Het is gewoon zeer slecht gemaakt, en ik vind het jammer dat het in het spel is. Er zijn 3 sporten waar ik helemaal gek van ben. De eerste is Zwaardvechten, en dan vooral de optie Showdown, waarbij je op een gegeven route anderen kunt raken. Je hebt zelf 3 hartjes. De meeste Mii's hebben er 1, maar sommigen hebben ook armor, en hebben dan 2 hartjes. De laatste Mii die je moet verslaan heeft er altijd 3. Dit is zeer goed uitgewerkt door Nintendo, vooral omdat de MotionPlus hier echt top in werkt. Je moet goed te werk gaan, want het gaat steeds moeilijker worden. De tweede is Boogschieten. Je hebt de Nunchuck in je ene hand, en de Wii Remote in de andere. Het is zeer goed om te laten zien wat de MotionPlus zoal kan. Je moet rekening houden met de wind, en met de richting waar je schiet. In boogschieten zitten ook leuke dingen verstopt, die je maar eens moet proberen te zoeken als je schiet. Zeer goed gemaakt, en het is zeer vermakelijk! De derde is Air Sports, en dan vooral Island Flyover. Je kunt vrij vliegen over heel Wuhu Island, en je kunt informatiepunten verzamelen, bij bezienswaardigheden moet je er dan doorheen vliegen. Bijvoorbeeld bij de vulkaan moet je er een zien te krijgen. Bij elke 20 informatiepunten krijg je een leuk kleinigheidje, zoals in de nacht vliegen, of vuurwerk. Wat ook leuk is gedaan, is dat je bij elke sport wel andere Mii's ziet staan die je aanmoedigen. Bij basketbal bijvoorbeeld zie je ze in huizen staan, kijkend door de ramen. Bij tafeltennis staan ze naast de tafel, en het maakt alles wat gezelliger. Je hebt nu ook achievements, in de vorm van stempels. Je kunt aan het begin van de sport linksboven op het Hawaii-achtige bloem klikken, en dan zien wat je moet doen om een stempel te behalen.

Toch zijn er dingen die ik moet delen. Als je veel achter elkaar speelt, of heel erg actief, dan kun je goed last krijgen van je schouders, en dat hou je voor een paar dagen. Dat is zeer vervelend, en pijnlijk natuurlijk. Dit spel is na een tijd ook niet leuk meer als je in je eentje speelt. Vooral als je alles hebt vrijgespeeld, en alle stempels al hebt. En als je dan met iemand meer wil spelen, moet je eerst nog 20 euro neerleggen voor een nieuwe MotionPlus, en natuurlijk moet je dan ook een tweede Wii Remote hebben. Of je kan delen met 1 Wii Remote, zoals bij bowlen. Als ik bij mijn vriend ga spelen, neem ik altijd mijn Wii Remote mee, aangezien hij geen 2e MotionPlus heeft. De MotionPlus werkt ook niet altijd zoals het moet, vooral niet als je in een iets kleinere kamer speelt. Dan wil hij nog eens anders reageren, waardoor het heel irritant is. Zoals ik al zei is het kalibreren ook irritant, en dat is misschien wel het grootste minpunt van het hele spel.

Conclusie:

Wii Sports Resort is een zeer leuk spel, en laat ook zien wat de Wii MotionPlus allemaal in huis heeft. Het is zeker beter dan Wii Sports, aangezien je nu veel meer sporten hebt. Nintendo heeft goed werk geleverd, maar er zitten ook minpunten bij. Heb je een Wii, en nog niet dit spel? Dan is het goed om dit spel eens te gaan kopen, aangezien je ook met je hele familie er plezier aan kan beleven!

+Meer sporten
+Zeer goed uitgewerkt
+Heerlijk zomers gevoel!